Tillbaka till skolbänken
Denna gång blir det lite annorlunda skolstart för undertecknad - jag skall börja plugga själv också! Ämnet är webbpublicering i skolan och kursen omfattar 10p, går på kvartsfart och distans. Skolan heter Karlstads universitet.
Att webbpublicering i skolan är en riktig fullträff råder det ingen tvekan om, tycker jag, efter tre års erfarenhet av "chefsjobbet" på webbtidningen Tunabladet. Något jag däremot har saknat är både mer stabil teoretisk grund och erfarenhetsutbyte med andra som brinner för samma sak. Nu lär det bli flera flugor med en enda rejäl smäll!
Kursen är fulltecknad - nästan..
Distanskursen på Karlstads universitet heter "Publicistiskt arbetssätt i skolan" och det lär vara kring 40 antagna vid skrivande stund. Det kan hända att det finns ytterligare några platser kvar - är du intresserad, hör med Dan Åkerlund som är en av lärarna på kursen.
Rapporter utlovas!
Självklart skall jag rapportera om mina intryck av kursen här på Skolan.iFokus när allt väl kommer igång ordentligt. Lite bävar jag inför arbetsbördan men på något sätt måste det väl gå!
Relaterade länkar
Av: niilo
- [Personlig sida](javascript:void top.ShowProfile('niilo'))
- [Kontakta](javascript:void top.ShowProfile('niilo', 'Contact.aspx'))
Datum för publicering
- 2006-08-09
Det låter oerhört intressant. Lycka till! Jag skulle själv ha velat gå en sådan kurs, då…
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_